lördag 18 september 2010

Temperaturen stiger på upploppet

Nu är vi verkligen inne på upploppet.

Idag är sista dagen av valrörelsen och det finns bara möjligheter!

Opinionsundersökning efter opinionsundersökning visar på ett stort stöd för Alliansen och ett ökande stöd för Kristdemokraterna. Jag har för länge sedan lärt mig att ta mätningarna med en nypa salt och vet mycket väl att valet är inte avgjort förrän väljarna sagt sitt på söndag, men här är en rolig artikel i Expressen att läsa.

Att ha uppdrag som förtroendevald innebär att man har lämnat alla fasta anställningar bakom sig. Vi har alla osäkra anställningsvillkor som innebär att vi har tillfälliga anställningar som löper ut vart fjärde år - i samband med valdagen! Därefter skall vårt arbete utvärderas av väljarna och deras uppfattning avgör sedan om och hur de vill ge oss fortsatt förtroende.

Jag avvaktar därför mina arbetsgivares (läs väljarnas) utvärdering i morgon, men i väntan på det så har jag för avsikt att använda hela dagen till att möta väljare, svara på frågor och kanske reda ut ett och annat begrepp.

Nu är det målsnöret som gäller!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar