torsdag 3 december 2009

Öppet brev till Naturvårdsverkets GD!

Idag har jag skickat iväg ett "öppet brev" till Naturvårdsverkets generaldirektör.
Bakgrunden är Naturvårdsverkets, mycket, tveksamma sätt att handskas med Bolmentunnelprojektet.

Om man vill göra en sammanställning av hur man INTE skall handskas med en demokratisk process gentemot våra medborgare - då skall man specielgranska Naturvårdsverkets process med Bolmentunneln.


Listan på felaktig och odemokratisk handläggning kan göras obehagligt lång.
Med tanke på att vi talar om ett statligt verk med ett extra stort ansvar för att demokratin respekteras för att upprätthålla respekten för demokratiska processer så är det här extra problematiskt.

Förhoppningsvis finne det fortfarande kvar lite sans och sunt förnuft. Min förhoppning står till att generaldirektören släpper prestigen och tittar på ärendet en gång till - med nya, utvilade och demokratiska ögon!

Läs hela brevet på min hemsida

Nu lämnar jag Naturvårdsverket för ett ögonblick. Det är dags att förbereda sig för kammardebatt med Näringsutskottet. Idag skall vi debattera "Regional tillväxt".
Sverige slutar inte vid tullarna - är den korta sammanfattningen av mitt anförande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar