lördag 21 november 2009

På väg mot nya höjder

Det har varit en lång process. Mitt behov av att väga för- och nackdelar har naturligtvis spela roll. Samt en inneboende spärr som innebär att jag inte automatiskt betraktar allt nytt som det bästa som världen har skådat (inte heller nödvändigtvis något ont, men allt skall tåla en genomgående prövning) Jag erkänner villigt att det också kan finnas ett samband mellan en viss eftertänksamhet och min förhållandevis mogna ålder.
Efter noggranna övervägande har jag nu emellertid bestämt mig för att ge det en chans. Jag blir en i mängden. Jag ger mig ut i "rymden", mot nya höjder – på riktigt. Jag släpper lite av kontrollen och börjar alltså blogga!
Några inriktningsmål har jag emellertid satt upp för mig själv och mitt bloggande.
Jag kommer att bespara alla eventuella läsare detaljerna kring mitt och min familjs privatliv, shopping, mode eller andra trender.
Jag kommer att koncentrera mig kring aktuella politiska händelser – även om det blir med en lite mer personlig och avslappnad stil än jag vanligtvis använder i mina debattartiklar. Dessutom kommer jag mina tankar att handla om högt och lågt, Småland och världen, stort och litet, mycket viktigt och ibland ganska oviktigt - kort sagt livet i stort. Men hur tankarna kommer att formuleras i detalj får framtiden utvisa. Jag ger inga definitiva löften bara lösa inriktningar.
Välkommen alltså att ta del av mina tankar ”under ekarna i Wederslöf”.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar